رابطه ی سلامت و پوشاک

در این مقاله می خواهیم تاثیرات مستقیم کیفیت پوشاک بر سلامت انسان را بررسی کنیم

عوارض پوشیدن لباس پلاستیکی

اگر عادت به پوشیدن لباس هایی با الیاف مصنوعی دارید شاید نمی دانید که استفاده طولانی مدت از لباس های پلاستیکی چه عوارضی دارد و چگونه می تواند به سلامتی شما آسیب بزند.

همواره لباس های نخی و الیاف طبیعی به عنوان بهترین جنس برای لباس های روزمره معرفی شده اند که علاوه بر راحتی و احساس آرامش، با انواع پوست سازگاری دارند. در مقابل لباس های پلاستیکی مانند جنس نایلونی، پلی استر و اکریلیک علاوه بر تاثیری که در افزایش تعریق بدن دارند و راحت نیستند، می تواند مشکلات زیادی را برای سلامتی شما به همراه داشته باشند.

در بسیاری موارد چنین لباس هایی با عنوان جنس با کیفیت، ضد چروک و ماندگار با ثبات رنگ بالا معرفی می شوند اما این ویژگی ها به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی است که برای پوست مضر هستند

۱.گرمازدگی و آسیب کبد و کلیه

برخی پوشیدن لباس های پلاستیکی را راه حل مناسبی برای کاهش سریعتر وزن می دانند، در صورتی که تنها موجب تعریق بیشتر بدن شده و با کاهش آب بدن و بروز گرمازدگی می تواند باعث آسیب به غده هیپوتالاموس، آسیب کبدی و کلیوی یا حمله قلبی و سکته شود.

۲. ضایعات پوستی

از جمله عوارض پوشیدن لباس پلاستیکی در طولانی مدت باعث ایجاد خارش، سوزش، کهیر و یا آکنه در پوست افراد شود.

۳. آسیب به قلب و ریه ها

بسیاری از لباس های پلاستیکی حاوی مواد مضر شیمیایی هستند که می تواند از طریق جذب پوستی فرآیند قلب و ریه ها را مختل کند.

۴. سر درد

از جمله عوارض پوشیدن لباس های پلاستیکی بروز سردرد در افراد است. این لباس ها به دلیل جنس نایلونی که دارند، باعث افزایش تعریق و ایجاد گرما در بدن فرد می شوند و آب بدن به سرعت تبخیر می شود که با سردرد همراه است.

۵. تهوع

وجود ماده مضر تفلون در لباس های نایلونی که خاصیت ضد چروک و مقاوم بودن لباس های پلاستیکی نیز ناشی از آن است، در بسیاری افراد سبب ایجاد حالت تهوع می شود. 

موارد ذکر شده از عمده ترین عوارض ناشی از پوشیدن لباس های پلاستیکی در افراد است، بنابراین اگر به سلامت خود اهمیت میدهید پوشاک خود را حتما از فروشگاه های معتبر تهیه کنید و از الیاف استفاده شده در پارچه محصول اطمینان حاصل کنید

نکته: ضمن خودداری از پوشیدن لباس های پلاستیکی با الیاف مصنوعی، از لباس های نخی، پنبه، کتان یا ساتن استفاده کنید که با انواع پوست سازگاری دارند.

2 thoughts on “رابطه ی سلامت و پوشاک

دیدگاهتان را بنویسید